England, oktober 2005

29.10.05. - Kath og Karen tog os med ud for at se Englands smukke natur

Fra d. 26.10.05 til d. 31.10.05 rejste min mor og jeg til England for at se på Border Collier og være turister.

26.10.05
Tidligt op. Inden jeg tog afsted til lufthavnen skulle jeg lige tjekke e-mail for at være sikker på, at de sidste aftaler var i orden. Ankom til Kastrup kl. 8 og fløj kl. 10. I Birmingham hentede vi den lejede Ford Focus og i den fortsatte vi til Linton, hvor Bob og Alison Tunnicliff fra Littlethorn Border Collies bor. De har et ekstra hus (foto til venstre), som vi havde fået lov til at bo i mens vi var der.

Bob og Alison ventede os i huset og serverede the for os. Bagefter kørte vi til Burton-on-Trent, for at handle og kigge på byen. Da vi kom tilbage havde Bob og Alison middagsmad parat til os. Sikke en service! Vi nød en hyggelig aften sammen i deres hjem, inden vi kørte tilbage til huset for at gå i seng.

SHCH Tonkory Palmerston at Fayken27.10.05
Udstillingsdag! Vi startede tidligt og kørte mod Stafford, hvor Midland Counties 30. Championship Dog Show løb af staben. Der var ca. 250 tilmeldte Border Collier og de blev bedømt af Mrs. Anne C. Hutchinson. Det var en god dag og jeg fik set en masse smukke hunde.

Ind imellem fik jeg også tid til en smut forbi sheltie ringen, hvor dommer Mrs. S. M. Wigglesworth havde ca. 155 sheltier til bedømmelse. Selv om der var mange smukke hunde, så må jeg erkende, at jeg holder mere af de amerikanske linjer end af de engelske.

Aculsia Angel N DisguiseI Border Collie ringen blev Beesting Indiana (Clan-Abby NZ Carolyns Dylan x Beesting Rogansrock Gift) BIM og Wizaland Soul Silhouette (Borderfame Heart N'Soul x Wizaland Ebony Silouette) blev BIR.

Beesting Indiana, BIM vinder

Da vi kom hjem fra udstillingen lånte vi en hund af Bob og Alison og gik en tur i det smukke engelske landskab. Vi lånte Robbies barnebarn Posh (SHCH Littlethorn Galaxy). Han var enormt sød at have med, og jeg tror at han nød det...

Tibage fra gåturen tog jeg Posh med ud på marken bag huset og legede lidt med ham. Dejligt at være ude sammen med en hund igen! Senere komBob og Alison op til os i huset. De havde aftensmad med, så vi spiste inden de kørte tilbage til dem selv og vi gik i seng.

Shakespeares fødehjem28.10.05.
Hundefri dag! Så godt som ihvertfald! Vi forlod huset omkring kl. 9 og kørte til Stratford-Upon-Avon. Det er Shakespeares fødeby, så vi var inde og se det hus, hvor han er født. Vi så også en del andre smukke huse, som havde indflydelse på Shakespeares liv. Alle var nu indretttede som forskellige former for museer.

Da vi havde set Stratford fortsatte vi til Warwick, hvor vi besøgte Warwick Castle. Jeg havde været der før, men det var første gang min mor var der. Warwick Castle er et smukt gammelt slot, som nu er indrettet med voksdukker, der illustrer livet som det var, den gang slottet var i brug. Fordi der var efterårsferie i England i den uge, så var der en masse aktiviteter på slottet, så det var enormt interessant.

Vi spiste aftensmad alene hjemme i huset. Min mor valgte at blive der, mens jeg sluttede aftenen af sammen med Bob og Alison. De havde besøg af Mary Hynes, der ejer Whispers hel-søster SHCH Bridacre Bronte. Hun er en af mine favorit Border Collier - fantastisk smuk og minder meget om Whisper i adfærd. Mary havde også Brontes datter Bailey med og der er ingen tvivl om, at hun bliver lige så smuk som sin mor!

SHCH Bridacre Bronte

29.10.05.
Dog dancing dag! Endnu en dag startede vi tidligt - denne gang med kurs mod Alfreton. Her skulle vi besøge Kath Hardman og Karen Sykes samt deres mænd Alan og David. Som sædvanligt skulle vi først og fremmeste have en kop the. Derefter fortsatte vi i deres Team Bus (7 personers minibus med indbyggede bure, som de kører til konkurrencer og opvisninger i - meget imponerende :-)) på sightseeing. England viste sig fra sin smukkeste side den dag og vi havde en fantastisk formiddag. Frokosten indtog vi på en idylisk restaurent - traditionel engelsk mad.

Om eftermiddagen kørte vi til deres indendørs træningshal. Det var svært ikke at blive misundelig over deres fede træningsforhold. Kath og Karen er nogen af Englands dygtigste dogdancere og at se dem træne deres Border Collier og Working Sheepdogs var super inspirerende. Jeg kunne have været der hele dagen... Efter noget tid kom deres veninde Lesley også, så jeg så hendes Bearded Collies. Jeg fik selv lov til at afprøve nogen af deres metoder med deres hunde og det var en stor hjælp, til at forstå deres principper.

Efter træningen kørte vi hjem til Kath og så video fra Crufts samt video fra Kaths træning. Tiden gik enormt stærkt og snart skulle vi afsted igen, for at mødes med Karen og hendes mand til middag. Det blev sent inden vi tog afsked efter en super god dag.

30.10.05.
Udstillingsdag igen! Tidligt afsted mod Sydengland: Newbury. Her var et Open Show med 85 tilmeldte hunde til bedømmelse under dommer Sue Sayer fra Kennel Hollymist. Bedømmelserne tog ret lang tid og vi havde planer for aftenen, så vi blev ikke til de afsluttende finaler, men vi havde stadig en god dag og så nogen smukke hunde.

SHCH Littlethorn Elegance

Om aftenen havde Bob inviteret en masse af de engelske opdrættere jeg kender på besøg. Bla. kom Whispers opdrætter Maureen Briddon og Robbies opdrætter Sheena Kilsby. Vi havde en hyggelig aften med en masse hundesnak.

31.10.05.
Farvel til Bob og Alison og afsted til lufthavnen. Hjemturen bød ikke på de store begivenheder. Vi landede kl. 14 og på det tidspunkt kunne jeg næsten ikke vente på at få mine hunde at se igen... Heldigvis havde Lis de 3 af dem med i lufthavnen, da hun hentede mig. De sidste 3 kom hjem kl. 17 og gensynsglæden var stor :-). Tak til mine hundepassere, fordi I behandler mine hunde som jeres egne når jeg er væk. Uden jer kunne jeg ikke rejse nogen steder!